Każda ankieta CAWI ma inną grupę docelową, która jest definiowana przez osobę przeprowadzającą badanie. Dzięki określeniu takiej grupy możemy być pewni, że tylko osoby spełniające nasze wymagania ją wypełnią. Jednak jakie ankiety CAWI powinni przeprowadzać właściciele firm wśród zatrudnionych pracowników?
Ankieta zaangażowania pracowników
Zaangażowanie pracowników to ogromny atut dla pracodawcy. Miejsce pracy, w którym pracownicy są zaangażowani w działania firmy, będzie miało świetną obsługę klienta. Jako pracodawca, jest to część Twojej kultury pracy, której nie chcesz ignorować. Regularne badanie zaangażowania pracowników pomoże Ci dowiedzieć się, jak bardzo Twoi pracownicy są zaangażowani. Jako organizacja możesz nie zauważyć, że Twoi pracownicy są coraz mniej oddani wykonywanym obowiązkom. Nie jest to coś, co można szybko zauważyć. Pracownicy często starają się wyglądać na zaangażowanych, ale nie są. Jeśli jednak nie są zaangażowani, nie będą dobrze pracować. Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, jak się czują, jest anonimowa ankieta CAWI dla pracowników. Przeprowadzanie regularnych ankiet internetowych zaangażowania pokazuje również, że zależy Ci na dobrym samopoczuciu Twoich pracowników. Jeśli Twoi pracownicy wydają się być niezaangażowani, ankieta pracownicza może być właściwym rozwiązaniem. Aby skłonić pracowników do otwarcia się w ankiecie CAWI zaangażowania, zazwyczaj zaleca się, aby była ona anonimowa. To ważny krok w uzyskaniu bardziej szczerych odpowiedzi. To z kolei daje Ci lepsze dane, na podstawie których możesz działać. Innym sposobem na uzyskanie użytecznych danych jest zadawanie dobrych pytań. W przypadku tej ankiety pracowniczej, warto zastosować pytania otwarte, ze skalą od zdecydowanie zgadzam się do zdecydowanie nie zgadzam się.
Badanie CAWI satysfakcji pracowników
Firmy, które zatrzymują pracowników są firmami, które osiągają lepsze wyniki. Istnieje wiele powodów takich działań, a jednym z nich jest to, że pracownicy pracują lepiej, kiedy są zadowoleni. W badaniu CAWI satysfakcji pracowników chodzi tak naprawdę o to, aby dowiedzieć się, czy ludzie w Twojej firmie nie lubią swojej pracy. Niezadowoleni pracownicy to osoby, które niechętnie wykonują swoje obowiązki. Tacy pracownicy nie są w stanie osiągać dobrych wyników i nie zostają w firmie. Istnieje wiele powodów, dla których pracownicy mogą nie być zadowoleni. Mogą mieć problem z menedżerem lub współpracownikami. Może to być również kwestia osobistego dopasowania, ale satysfakcja pracownika jest zbyt często do tego sprowadzana. Organizacje muszą utrzymywać takie warunki pracy, aby pracownicy byli zadowoleni. Badanie satysfakcji jest ankietą pracowniczą, która może w tym pomóc. Niezadowoleni pracownicy mogą nawet wyładować swoje frustracje na kliencie. Jest to najgorszy scenariusz dla firmy, gdyż chcesz, aby Twoi pracownicy byli napędzani i dostosowani do celów firmy. Powinni kontaktować się z klientami z zaangażowaniem. To przekłada się na lepszą sprzedaż i doświadczenie klienta. Ale wszystko zaczyna się od satysfakcji pracowników. Może Ci się wydawać, że satysfakcja pracowników nie wymaga specjalnego badania. Zaangażowanie i komunikacja wewnętrzna obejmują dużą część tego zagadnienia. Satysfakcja pracowników polega na dbaniu o ich potrzeby emocjonalne. Firmy, które dbają o potrzeby emocjonalne swoich pracowników, powinny regularnie przeprowadzać ankiety pracownicze. W badaniu satysfakcji pracowników chodzi przede wszystkim o to, aby Twoi pracownicy byli szczerzy. Unikaj korporacyjnego żargonu i formułuj pytania tak szczerze, jak to tylko możliwe.
Przedstawione dwa typy ankiet CAWI z pewnością umożliwią Ci zebranie wielu cennych informacji od Twoich pracowników. Dzięki takim danym będziesz mógł lepiej zarządzać swoim zespołem.