Jak można zwiększyć wskaźnik odpowiedzi na ankiety online?

Wiele osób zadaje sobie pytanie, jak mogą zwiększyć współczynnik odpowiedzi na ankiety online? Warto wiedzieć, iż istnieje kilka łatwych i przydatnych sposobów, aby zwiększyć liczbę uzyskiwanych odpowiedzi. Dzięki temu zdobędziemy wiele cennych informacji z badań internetowych, które będą kluczowe w przyszłości.

 

Istotność wyglądu

Badania pokazują, że w sytuacji, gdy respondenci otrzymują maila, najpierw zwracają uwagę na nadawcę i temat, a następnie, jeśli zdecydują się spojrzeć na treść, najpierw patrzą na maila jako całość, bez czytania drobnego druku. Upewnij się, że słowa kluczowe wyróżniają się na tle innych. Nadaj wysłanemu mailowi profesjonalny wygląd. Postaraj się być jak najbardziej wierny swojej marce. Przyspieszy to rozpoznawanie nazwy przedsiębiorstwa i zwiększy czynnik zaufania do maila.

 

Ciekawy temat

Spraw, aby temat Twojego zaproszenia był jak najbardziej atrakcyjny. Przyciągnij uwagę odbiorców, zaciekaw ich, bądź też zachęć ich jakąś zachętą. Jednocześnie uważaj, aby Twój mail nie został odebrany, jako spam. Ankiety online warto przetestować na małej grupie, aby sprawdzić, co zadziała.

 

Rozpoznawalność nadawcy w ankiecie

Nadawca zaproszenia e-mailowego powinien być nazwą, którą respondent rozpoznaje. Respondenci są bardziej skłonni do przeczytania maila, jeśli znają imię nadawcy. Na przykład, użyj nazwy firmy zamiast imienia osoby. Dzięki temu potencjalni respondenci chętniej wypełnią udostępnioną ankietę online.

 

Stwórz krótką ankietę online

Nie zadawaj zbyt wielu pytań, gdyż większość respondentów poświęci na wypełnienie ankiety online około 10 minut. Jeśli ankieta jest długa, to warto zastanowić się, czy wszystkie zawarte pytania są istotne.

 

Spraw, aby respondenci poczuli się ważni

W e-mailu z zaproszeniem podkreśl, jak ważna jest dla Ciebie informacja zwrotna od respondenta. Jeśli to możliwe, podaj cel ankiety internetowej, aby respondent wiedział, dlaczego poświęca swój czas. Na przykład: "Twoja odpowiedź pozwoli nam poprawić jakość naszych usług/produktów".

 

Motywacja

Świetnym bodźcem, który nie tylko zachęci respondenta do wzięcia udziału w ankiecie, ale także sprawi, że dotrze on aż do końca, jest zaoferowanie zachęty. Upewnij się, że wspomniałeś, że respondent musi wypełnić całą ankietę online, aby móc otrzymać nagrodę. Im lepsza zachęta, tym większa liczba odpowiedzi zwrotnych. Dobrym pomysłem jest dodanie dodatkowego pytania na końcu ankiety, w którym respondent może wpisać swój adres e-mail.

 

Dostosowane przypomnienia

Jeśli zdecydujesz się na wysyłanie przypomnień, nie wysyłaj ponownie oryginalnego e-maila z zaproszeniem. Zamiast tego zmień i skróć temat i tekst maila. Daj potencjalnym respondentom do zrozumienia, jak ważna jest ich odpowiedź. W przypadku przypomnień wysyłanych do respondentów, którzy wypełnili ankietę online tylko częściowo, możesz podziękować im za czas, który poświęcili na wypełnienie ankiety online i grzecznie poprosić o kontynuowanie badania, ponieważ kompletne odpowiedzi są ważne dla Twojej analizy, a zachęta będzie im przysługiwać tylko wtedy, gdy wypełnią ankietę.

Stosując się do tych wskazówek, z pewnością przeprowadzisz poprawną ankietę internetową. Dzięki temu zwiększy się liczba otrzymanych odpowiedzi zwrotnych. Umożliwi to podjęcie słusznych decyzji, które pozytywnie wpłyną na prowadzony przez Ciebie biznes.

Badania ankietowe od 4 zł.