Czy badanie świadomości marki może wpłynąć na sukces firmy?

 

 

 

Dlaczego jedne produkty sprzedają się lepiej, podczas, gdy inne nie mogą znaleźć nabywców? Bardzo często winne są same promujące je firmy. Ich kampanie nie są kierowane do odpowiednich grup odbiorców, często nie są przy tym również nastawione na promowanie tego, co można uznać za najbardziej istotne. Na szczęście, można to zmienić.

 

Korzyści jakie przynosi badanie świadomości marki

 

Agencja badawcza, która analizuje świadomość marki może nam dostarczyć informacji na temat tego:

 

  • jaka jest świadomość spontaniczna, wspomagana oraz tak zwana świadomość TOM (informująca o odsetku badanych, którzy właśnie interesującą nas markę wskazują w pierwszej kolejności),
  • jak postrzegana jest dana marka na tle marek konkurencyjnych,
  • jakie skojarzenia budzi marka i jaki mają one związek z tymi, które sama firma określa jako najbardziej pożądane.

 

Dlaczego badania świadomości marki są tak ważne?

 

W niemal każdej rzetelnej firmie badawczej badania świadomości marki cieszą się szczególnie dużym powodzeniem wśród klientów. Okazuje się, że nie można mówić w tym kontekście o przypadku. Największą zaletą badań tego typu jest możliwość zaplanowania w odpowiedni sposób działań promocyjnych, często uzyskuje się jednak również informacje na temat tego, do jakiego stopnia klienci są lojalni wobec danej marki.

 

Badanie świadomości marki uzmysławia też firmie, jaka jest jej pozycja względem konkurencyjnych marek. Z doświadczeń agencji badawczych niejednokrotnie wynika, że właśnie tu zleceniodawcy przeżywają największe zaskoczenie, często okazuje się bowiem, że nie oceniają trafnie konkurencji i nie obawiają się tego, co rzeczywiście powinno im zagrażać.

 

W poszukiwaniu dobrej firmy badawczej    

              

Trudno utrzymywać, że już samo wykonanie badania świadomości marki zagwarantuje sukces naszej firmie, nie można jednak nie zgodzić się z tym, że zwiększy szansę na jego osiągnięcie. Właśnie dlatego warto postawić w jego kontekście na agencję badawczą, która ma duże doświadczenie w tym zakresie.

 

Najlepiej sprawdzają się podmioty, które badają świadomość marki na kilka sposobów, a jednocześnie potrafią wskazać klientów, którzy deklarują zadowolenie ze współpracy z nimi.

Badania ankietowe od 4 zł.