Dzień z pracy w agencji badawczej

 

 

Marzy Ci się praca dla agencji zajmującej się badaniami marketingowymi? Wyobrażasz sobie, że jest to lekkie i przyjemne zajęcie, w którym liczy się przede wszystkim kreatywność? Przeczytaj zatem poniższy artykuł i dowiedz się, jakie są plusy i minusy zatrudnienia w firmie badawczej.

 

Sezonowość projektów

 

Przede wszystkim musisz wiedzieć o tym, że projekty raz są, natomiast innych razem ich nie ma. Branża badań rynku cechuje się dużą sezonowością. Najwięcej pracy jest zazwyczaj w okresie jesienno-zimowym. Wówczas agencja badawcza może zostać wprost zasypana zamówieniami od rożnych klientów, które będzie zmuszona zrealizować w tym samym czasie. Jeśli chcesz pracować w takiej firmie, musisz więc zaopatrzyć się (jeśli firma tego nie zapewnia) w duże ilości mocnej kawy. Praca po godzinach do późnej nocy to tak naprawdę standard w tej branży.

 

Po tłustych miesiącach może jednak nadejść etap braku zleceń, kiedy to będziesz drżał przed utratą zatrudnienia. Agencja badawcza powinna więc być przygotowana na tego typu ewentualność. W tym czasie może skupić się chociażby na prowadzeniu działań promocyjnych. Rozbudowa portali internetowych prezentujących ofertę firmy to tylko jeden z pomysłów. Innym jest opracowywanie własnych rozwiązań metodologicznych. Pracownicy firmy badawczej mogą w tym celu przeglądać branżowe artykuły, a także uczestniczyć w dyskusjach prowadzonych w mediach społecznościowych dla badaczy.

 

Przygotuj się na ciągły rozwój

 

Praca dla agencji badań marketingowych nie ma wiele wspólnego z rutyną. To branża która wymaga ciągłego zdobywania nowej wiedzy z rożnych dziedzin. Klienci to bowiem przedstawiciele różnych branż, którzy oferują usługi o których do tej pory nie miałeś żadnego pojęcia. Dobry badacz rynku powinien również nieustannie podążać za najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi. W badaniach marketingowy są bowiem coraz częściej stosowane chociażby dedykowane branży badawczej aplikacje informatyczne.

 

Jak wyglądają zarobki?

 

Wynagrodzenie za pracę w agencji badawczej jest uzależnione przede wszystkim od ilości realizowanych projektów oraz wkładu w zadania wykonywane przez zespół. Z tego też powodu zwykle zasadniczą część pensji stanowi premia projektowa. W najlepszy firmach badawczych przeciętne zarobki zwykle znacząco przekraczają średnią krajową.

 

Podsumowanie

 

Praca w agencji badawczej to zatem bardzo rozwojowe zajęcie dla ludzi pełnych pasji i z głową nieustannych pomysłów. Jeżeli jesteś kimś takim, powinieneś koniecznie spróbować złożyć własne CV!

 

Badania ankietowe od 4 zł.